Úvod Na päť pripravených otázok sme sa spýtali dvoch rovnako veľkých skupín v mestách Púchov a Kyjov. Z obidvoch miest nám odpovedal rovnaký počet respondentov. Týchto celkovo 40 respondentov z obidvoch miest sme rozdelili do troch skupín podľa veku (0-24, 25-49, 50+). Najmenej ochotnou skupinou boli po väčšine rodičia s deťmi, prarodičia a ludia strednej vekovej kategórie. Otázky 1. Ako vnímate mládež? 2. Vnímate nejaké aktivity mladých ľudí? 3. Zúčastnili ste sa nejakej akcie organizovanej mládežou? 4. Myslíte že je v Púchove/Kyjove dosť priestoru na rozvoj mládeže? 5. Cítite jazykovú bariéru medzi generáciami? Zhodnotenie Výsledky boli vo väčšine otázok podobné s odchilkou <5% medzi mestami. Rozdieľ medzi mestami bol iba v prvej a tretej otázke. 1. V Púchove prevládali neutrálne odpovede (cca 50%) a negatívne/pozitívne boli po 25% V Kyjove bolo omnoho viacej pozitívnych odpovedí (55%) nasledované neutrálnymi (28%) a negativne (17%) 2. V obidvoch mestách 60% vníma aktivity mladých, či už organizované nejakými organizáciami, alebo samovoľné aktivity. Ostatných 40% odpovedalo nie. 3. Púchovsḱý obyvatelia sa zúčastňujú aktivít viacej, a to 56% ano a 44% nie. V Kyjove sa zúčastňuje iba 44% a 56% nie. (Presne naopak) 4. Viac ako 67% ludí v oboch mestách si myslí, že je v mestách dosť aktivít, dosť častá odpoveď bola aj "ak sa snažia je tu dosť vecí čo môžu robiť". 5. 75% ludí si myslí že názorová bariéra medzi generáciami je neexistujúca. Niektorí odpovedali, že záleží od človeka a situácie. Zhrnutie Najochotnejšie sa vyjadrovali k otázkam mladý ludia, tý zároveň videli najväčšiu bariéru medzi generáciami a negatívne vnímali mládež (fajčenie, drogy, alkohol). Naopak ak sa zapojili ludia zo staršej generácie, odpovedali väčšinou viac rozvinutými vetami a komunikovali o problémoch, zároveň väčšinou nevideli názorovú bariéru medzi generáciami a mládež vnímali pozitívne, až na veci ako lenivosť a sociálne siete. V závere sme prišli na to, že zrovna veľké rozdieli medzi mestami Kyjov a Púchov niesu. Zistené rozdieli mohli viesť aj zo skúmania limitovanej skupiny a iných premenných ako napríklad dážď počas prieskumu v Púchove.